Isomi

Vraag de dokter: medicijnen en erectiestoornissen

Vraag:

Als je zijn het nemen van hoge bloeddruk medicijnen voor een lange tijd zonder bijwerkingen kunt u nog steeds ontwikkelen erectiestoornissen?

Antwoord:

Terwijl sommige bloeddruk medicatie veroorzaken erectiestoornissen, vaker andere oorzaken spelen een belangrijke rol. Chronische ziekten zoals aderverkalking (atherosclerose), diabetes en hoge bloeddruk bij tot erectiestoornissen. En natuurlijk ouder verhoogt het risico op erectiestoornissen.

Als een mens zich ontwikkelt erectiestoornissen terwijl u dezelfde medicijnen voor hoge bloeddruk jarenlang, de bloeddruk medicijnen zijn waarschijnlijk de belangrijkste oorzaak zijn. Een nieuw medicijn om een ​​andere reden voorgeschreven zouden kunnen bijdragen aan het probleem.

Andere wijzigingen een mens kan maken die kunnen helpen erecties inclusief stoppen met roken, het houden van alcoholgebruik op twee drankjes per dag of minder en meer bewegen.

Wanneer de bloeddruk bleef goed onder controle al jaren met dezelfde medicijnen, ik heb over het algemeen niet van om wijzigingen aan te brengen. Vaker wel dan niet, het starten van een nieuw geneesmiddel introduceert nieuwe bijwerkingen en bloeddruk krijgt een beetje uit de hand.

Mannen met een stabiele bloeddruk die niet nemen van elke vorm van nitroglycerine of nitraat zal meestal zien verbetering in de erectiele dysfunctie met Cialis, Levitra of Viagra.