Isomi

Hoe maak je een astma-aanval te reageren

Vraag:

Mijn zoon is gediagnosticeerd met oefening geïnduceerde astma. Hij is al op Singulair voor zes weken, en maakt gebruik van een inhalator albuterol als dat nodig is. Maar de andere dag had hij een van zijn ergste aanvallen ooit. De inhalator uiteindelijk onder controle gebracht, maar voordat dat, hij en ik waren allebei in paniek. Wat doen we tijdens de aanval gebeurt?

Antwoord:

Kortademigheid is een heel eng gevoel. Dat moet een verschrikkelijk moment voor jullie beiden zijn geweest.

Vandaag de dag, het belangrijkste doel van astma behandeling is om aanvallen zoals je beschrijft voorkomen. Er zijn drie dingen die kunnen helpen in uw geval:

  1. Laat je zoon gebruiken inhalator zijn albuterol voor krachtige oefening. Dit kan afweren aanvallen.

  2. Denk meer over de episode. Waren er andere triggers voor de piepende ademhaling naast de oefening? Had hij net spelen met een kat, bijvoorbeeld, of was er veel pollen of vers gemaaid gras rond? Het kennen van de al de triggers of de echte trigger kan helpen toekomstige aanvallen te voorkomen.

  3. Praat met uw arts over het veranderen van je zoon preventie medicatie. Zes weken is lang genoeg voor Singulair door te voeren, en het lijkt niet de truc te doen. Een inhalatie steroïden of allergie medicatie toe te voegen kan een verschil maken.

Maar om je vraag over wat te doen als hij in het midden van een aanval te beantwoorden, probeer hem te hebben (en u) ontspannen zo veel mogelijk. Paniek, zoals u hebt gezien, maakt het alleen maar erger. Zorg ervoor dat hij de inhalator correct. (Praat met uw arts als u vragen hebt over dat.) Haal je zoon in een dunbevolkt, rustige plek als je kunt. Laat hem hoesten om los en brengen elk slijm dat zou kunnen blokkeren zijn luchtwegen. Ademen door getuite lippen kan helpen.

Als de dingen niet beter binnen een paar minuten, vooral als hij ziet er erg bleek of blauw, kan niet spreken of wordt slaperig, moet u 911 bellen.